Potrzebne będą: tor przeszkód – jeśli nie mamy do dyspozycji podwórka z kamieniami, krzakami, zbudujmy własny tor za pomocą krzeseł, pudełek zabawek. Cel: dotrzeć jako pierwszy do mety.
Znajdujemy podwórko z przeszkodami lub urządzamy własny tor przeszkód i wyznaczamy linię startu i mety. Dzielimy dzieci na dwie grupy – po 6 lub więcej osób. Każda grupa tworzy węża – dzieci siadają na ziemi, jeden za drugim, obejmując osobę z przodu, zginając nogi w kolanach. Ręce kładziemy w pasie lub na ramionach osoby przed nami. Każdy wąż porusza się razem pełzając, tzn. nie odrywając stóp od podłoża (przesuwamy się do przodu „zakotwiczając” pięty w podłożu) i kołysząc na boki. Węże poruszają się wyznaczoną trasą wokół toru przeszkód w kierunku mety. W czasie wyścigu dzieci tworzące węża nie mogą się rozłączać, co czyni zabawę śmieszną i niebanalną, kiedy muszą pokonywać jakieś przeszkody terenu. Wygrywa drużyna, która jako pierwsza „dopełza” do mety.
Nchuba
Potrzebne będzie: 10 okrągłych kamyczków do łapania plus większy kamyk do podrzucania. Cel: przesunięcie kamyków z obrzeża dołka do jego środka.
Wykopujemy w ziemi płytki dołek o średnicy około 25 cm (ewentualnie rysujemy kredą/patykiem okrąg o tej średnicy). Kładziemy wszystkie 10 kamyków wokoło dołka, około 10 cm od brzegu. Uczestnicy siadają naokoło dołka i po kolei rzucają w górę w powietrze jeden większy kamyk. Zanim go złapiemy, musimy przesunąć kamyk z obrzeży dołka do jego środka. Ale uwaga – podrzucamy i przesuwamy za pomocą jednej, tej samej ręki! Jeśli popełni błąd, swoją szansę ma kolejny gracz. Wygrywa ten, kto wrzuci wszystkie kamyczki z okręgu do środka za jedną kolejką.
Witamy na stronie tematycznej Ośrodka Działań Ekologicznych "Źródła" poświęconej edukacji globalnej.
Ostatnio realizowaliśmy projekt:
"Źródła skutecznej edukacji globalnej" to nasz kolejny projekt, którego celem
było upowszechnianie i podnoszenie jakości EG na pierwszym etapie edukacyjnym (kl. I-III SP). Jest kontynuacją wcześniejszych działań stowarzyszenia poświęconych propagowaniu treści EG wśród najmłodszych.
W ramach projektu: przeprowadzimy badanie ankietowe dot. postaw nauczycieli wobec EG, analizę aktualnych podręczników dla klas I-III pod kątem zawartości treści EG, zorganizujemy roczną Szkołę Trenerów Edukacji Globalnej dla Najmłodszych, cykl kaskadowych szkoleń dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z mniejszych miejscowości (w roku szkol. 2019/2020), zorganizujemy ogólnopolską konferencję poświęconą EG w nauczaniu wczesnoszkolnym w 2020 r. Ponadto przygotujemy i wydamy 18 pakietów edukacyjnych na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju oraz pięć bajek kamishibai uznanych polskich autorów literatury dziecięcej nt. bioróżnorodności, uchodźstwa, dostępu do wody, dostępu do edukacji oraz dostępu do żywności.
Czas realizacji: sierpień 2018 – kwiecień 2020 r.
Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”
ul. Zielona 27, 90-602 Łódź
tel. 42 632 81 18, kom. 507 575 535
e-mail: office@zrodla.org www.zrodla.org
Projekt "Źródła skutecznej edukacji globalnej" jest współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w latach 2018-2020.
Bezpłatny program do rozliczenia podatku za rok 2023
jest już dostępny do pobrania ze strony
opp.zrodla.org
Uwaga! Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.