Zabawa Semut, orang, gajah - Mrówka, człowiek i słoń
Gra przypomina „papier, nożyce i kamień”. Dwóch graczy staje naprzeciwko siebie i walczą na gesty, gdzie:
- wyciągnięty mały palec (reszta schowana) symbolizuje mrówkę,
- wyciągnięty palec wskazujący symbolizuje człowieka,
- wyciągnięty kciuk symbolizuje słonia.
Mrówka pokonuje słonia, ponieważ może wślizgnąć się do słoniowego ucha i łaskotać, doprowadzając go do szaleństwa.
Człowiek wygrywa z mrówką, ponieważ może nadepnąć na mrówkę i ją zmiażdżyć.
Człowiek przegrywa ze słoniem, ponieważ może zostać stratowany przez słonia.
Poproś dzieci, aby dobrały się w pary i rozegrały kilka rund gry. Możecie też urządzić mistrzostwa.
Gra Kelereng
Kolejna indonezyjska gra to Kelereng. Można ja przeprowadzić w sali na dywanie lub na podwórku.
Celem gry jest zdobycie wszystkich kulek, które są w grze
Rysujemy na ziemi trójkąt o bokach mniej więcej 50 cm x 70 cm x 90 cm. Na każdym z boków trójkąta układamy kulki: na jednym boku 2, na drugim boku 3 i na trzecim boku 4. Wyznaczamy linię rzutu, równoległą do któregoś z boków trójkąta, z której uczestniczy będą po kolei rzucać kulkami w kulki rozstawione na bokach trójkąta. Rzucamy kulką, kładąc ją na palcu wskazującym i „wypstrykując” kciukiem. Jeśli trafimy naszą kulką w którąś kulkę na trójkącie, wtedy możemy zatrzymać wybitą kulkę i próbować rzucać dalej – tym razem z miejsca, w którym zatrzymała się kulka, którą rzucaliśmy. Jeżeli nie trafimy, tracimy rundę i nasza kulka zostaje na polu gry. Kiedy w trójkącie nie będzie już kulek, wtedy próbujemy trafić kulkę, którą rzucał nasz przeciwnik. Jeśli nam się uda – zabieramy mu tę kulkę oraz wszystkie inne zebrane przez niego w trakcie rozgrywki. W ten sposób zwycięzca tury zgarnia wszystkie kulki, które były w grze.
Witamy na stronie tematycznej Ośrodka Działań Ekologicznych "Źródła" poświęconej edukacji globalnej.
Ostatnio realizowaliśmy projekt:
"Źródła skutecznej edukacji globalnej" to nasz kolejny projekt, którego celem
było upowszechnianie i podnoszenie jakości EG na pierwszym etapie edukacyjnym (kl. I-III SP). Jest kontynuacją wcześniejszych działań stowarzyszenia poświęconych propagowaniu treści EG wśród najmłodszych.
W ramach projektu: przeprowadzimy badanie ankietowe dot. postaw nauczycieli wobec EG, analizę aktualnych podręczników dla klas I-III pod kątem zawartości treści EG, zorganizujemy roczną Szkołę Trenerów Edukacji Globalnej dla Najmłodszych, cykl kaskadowych szkoleń dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z mniejszych miejscowości (w roku szkol. 2019/2020), zorganizujemy ogólnopolską konferencję poświęconą EG w nauczaniu wczesnoszkolnym w 2020 r. Ponadto przygotujemy i wydamy 18 pakietów edukacyjnych na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju oraz pięć bajek kamishibai uznanych polskich autorów literatury dziecięcej nt. bioróżnorodności, uchodźstwa, dostępu do wody, dostępu do edukacji oraz dostępu do żywności.
Czas realizacji: sierpień 2018 – kwiecień 2020 r.
Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”
ul. Zielona 27, 90-602 Łódź
tel. 42 632 81 18, kom. 507 575 535
e-mail: office@zrodla.org www.zrodla.org
Projekt "Źródła skutecznej edukacji globalnej" jest współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w latach 2018-2020.
Bezpłatny program do rozliczenia podatku za rok 2023
jest już dostępny do pobrania ze strony
opp.zrodla.org
Uwaga! Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.